Online Markedsføring

Online markedsføring er markedsføring via internettet.
Det drejer sig om søgemaskineoptimering også kaldt SEO, e-mail markedsføring, annoncering på google, konverteringsoptimering, webanalyse, videomarkedsføring og sociale medier.

Det gælder om at finde de rigtige kanaler som både passer bedst til din virksomhed, og dine kunders behov, når du skal markedsføre dit firma på internettet.

Markedsføring online skal få dit budskab eller produkt præsenteret for så mange relevante mennesker som muligt, og bagefter overbevise dem om, at det du sælger er interessant for dem.

De fleste købsbeslutninger påvirkes og/eller træffes på nettet, og det gælder næsten alle produkter og services. Langt de fleste leder i dag efter informationer på nettet, før de beslutter sig for, hvilket produkt de vil købe, og hvor de vil købe det. Det kender du nok fra dig selv.

Derfor er det super vigtigt at din virksomhed er meget let at finde på internettet, også uden at man søger specifikt efter dit firma.
Realiteten er, at hvis dit firma ikke findes på nettet, så finder kunderne dig ikke.

Online markedsføring kan være mange ting, for nettet er fyldt med muligheder for netop markedsføring. Herunder er nogle af dem omtalt.

Søgemaskineoptimering også kaldt SEO (Search Engine Optimization)
En topplacering i Google er lig med mere trafik på hjemmesiden i lang tid fremover.

Derfor er SEO så værdifuldt for firmaer, da det giver en lind strøm af gratis besøgende som hurtigt tjener udgiften hjem igen.

Antallet af søgninger på Google vokser hele tiden. 33% søger direkte for at købe online, mens 41% leder efter information før de køber.

Derfor er det super vigtigt at være blandt de øverste i søgefeltet, og søgemaskineoptimering er derfor en investering ikke en udgift.

 

Annoncering på Google.
Hvis dit firma sælger noget som folk søger efter på Google, så er Adwords den hurtigste måde at vise din vare til dem der er mest interesseret i at købe den. Google AdWords, som kort fortalt er annoncering på Google.

Du betaler ikke for at få annoncen vist, men kun hver gang en kunde klikker på din annonce og dermed besøger din hjemmeside eller webshop. Kort sagt betaler du derfor altid kun for resultater.

Google AdWords er kompliceret, og er meget tidskrævende at sætte sig ind i hvis det skal gøres rigtigt. Du kan spare dig selv meget tid ved at få mig til at løse denne opgave for dig, da jeg startede med Adwords tilbage i 2004, og er blevet Certificeret af Google. 

Google Display Netværk.
Googles display netværk tager udgangspunkt i Adwords annoncer, som målrettes efter produkter og kundeprofiler. Display netværket er et netværk af tilmeldte hjemmesider, videoer og apps hvor dine tekst-, billed- eller videoannoncer kan vises.

Når man tænker på Google, så tænker man næsten altid på søgninger.

Men husk at KUN Ca. 3-5 % af alle sidevisninger på internettet drejer sig om søgninger.

Hvis en sidevisning ikke er en søgning, så er det en der er i gang med noget andet – f.eks. at læse en artikel, eller spille et spil – og altså ikke er aktivt søgende efter noget.

Hvis du vil nå ud til flere med din digitale markedsføring, så findes der ikke et større netværk end Googles display netværk. Det når ud til 90% af verdens internetbrugere.

Remarketing.
Google Remarketing er annoncering rettet mod personer, der allerede har besøgt din webshop - men ikke købt noget, eller ikke foretaget en bestemt handling.

Google Analytics
Google Analytics er et supergodt og gratis analyseværktøj.

Det er et værktøj der sikrer at forbedringer på din hjemmeside sker p.g.a. fakta, og ikke gætterier.
Succes drejer sig om at læse og forstå adfærd - og derefter løbende forbedre.

 

Sociale Medier.
De Sociale Medier, som fx LinkedIn, Facebook, Twitter og Youtube, kan anvendes til at udbrede kendskabet til dit firma.
Er målgruppen Hr. og fru Jensen (B2C) er det primært Facebook og Youtube, der hitter.
Sælger du til andre firmaer (B2B) er det primært LinkedIn og Twitter, der anvendes.

De sociale medier anvender den markedsføringsteknik, der hedder viral markedsføring (moderne mund-til-mund kommunikation), hvor brugere sender meddelelser videre til hinanden via internettet.

 

Produkttekster.
Gode produkttekster på din hjemmeside må ikke undervurderes. Det er teksterne på din hjemmeside og billederne der skal få den besøgende til at ringe til dig, eller købe en vare. Flotte billeder er ikke nok.

Er dit firma stort eller lille,  vil GetOnGoogle kunne give dig en online markedsføring, som skaber resultater og kan mærkes på din omsætning.
Sammen lægger vi en plan og skræddersyer markedsføringen, så den passer til din virksomhed og målsætninger.

To opgaver er aldrig ens - Kontakt mig for et uforpligtende tilbud som passer til netop dine ønsker og behov.